Plan je reis
Rondreis-Colombia-Tayrona-National-Park-kust-met-rotsen

Veelgestelde vragen over OutSight Travel

OutSight Travel organiseert individuele reizen naar verre bestemmingen voor reizigers die graag hun eigen koers bepalen. Of je nu kort op pad wilt of juist ruim de tijd neemt, met partner of vrienden reist, jij beslist hoe je reis eruitziet. Wij zorgen voor de praktische zaken zoals vervoer, overnachtingen en – als je wilt – bijzondere activiteiten onderweg.

Alles wordt afgestemd op jouw tempo en interesses, met advies van specialisten die de bestemmingen door en door kennen. En het fijne is: je hoeft er de deur niet voor uit. Je stelt je reis samen vanuit je eigen stoel, precies zoals jij het wilt.

Uitgelichte foto medewerker, Judith. in een park
Judith
Reisspecialist
Vragen? Ik help je graag!

Hoe lang bestaan jullie?
OutSight Travel bestaat sinds 199 en was één van de eerste reisorganisaties die zich volledig richtte op individuele reizen op maat door midden van losse bouwstenen. Al snel vlogen we letterlijk én figuurlijk uit de startblokken en wonnen we de LiveWire Award van de Kamer van Koophandel. Sindsdien volgden er meer awards en zijn we alleen maar gegroeid: in bestemmingen, in collega’s, in zusterorganisaties (WRC Reizen en Rama Tours), maar vooral in onze OutSight [the box] mindset. Nog steeds organiseren we individuele reizen naar verre bestemmingen, maar nu door middel van voorbeeldreizen met aanvullende bouwstenen. De nadruk ligt op actief en avontuurlijk. Wil je zelf bepalen wat je wil zien en zelf je route bepalen? Dan zijn wij de juiste aanbieder voor jou. Samen met onze reisspecialisten stel je jouw eigen reis samen.


Zijn jullie aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds?
Ja, daar zijn wij uiteraard bij aangesloten. Lees meer op over onze reisvoorwaarden en garanties.


Kan ik een reis-en annuleringsverzekering bij jullie afsluiten?
Jazeker, wij werken samen met RecreatieVerzekeringen. Lees er op deze pagina meer over.


Wij zijn jullie betalingsvoorwaarden?
Bij boeking dien je 30% van de reissom plus 100% van de vliegtickets en de eventuele verzekeringspremies aan te betalen. Deze betaling dient binnen 7 dagen na ontvangst van de factuur meteen te worden voldaan. Het restantbedrag moet uiterlijk 6 weken voor vertrek op onze rekening zijn bijgeschreven. Indien je binnen 8 weken voor vertrek boekt, dient de gehele reissom meteen worden voldaan. Bij afwijkende ticketvoorwaarden of andere bijzonderheden kunnen er afwijkende betalingsvoorwaarden van toepassing zijn. Je kunt online betalen via iDEAL (NL), Bancontact (BE) of via een bankoverschrijving. Daarnaast is het tegen een toeslag mogelijk om via creditcard (Mastercard en Visa) te betalen.


Boeken jullie ook vluchten / mag ik zelf mijn vlucht boeken?
Ja, je kunt bij ons een vlucht boeken in combinatie met een landarrangement. Het is helaas niet mogelijk om een losse vlucht bij ons te boeken. Je mag ook zelf je eigen vlucht boeken, we ontvangen dan wel graag jouw vluchtgegevens, zodat we het landarrangement daar goed op kunnen laten aansluiten.


Kan ik een groepsreis bij jullie boeken?
Nee, wij bieden geen groepsreizen aan. Je reist bij ons op individuele basis. Tijdens onze individuele (rond)reizen, reis je alleen met je eigen gezelschap. Er is dus geen reisbegeleiding ter plaatse, maar er is wel een noodnummer van de lokale agent wat 24/7 te bereiken is bij calamiteiten. Ben je met een grote groep? Dan kunnen we een individuele groepsreis voor je maken. Samen met jou stellen we dan jouw groepsreis samen. Precies zoals jij het wilt, aangevuld met tips van onze kant.


Hoe komt de prijs van een maatwerkreis tot stand?
Al onze reizen worden op maat uitgewerkt en onze website prijzen zijn indicatief. Heb je een offerte aangevraagd via onze website, per mail of telefonisch? Dan neemt één van onze reisspecialisten snel contact met je op. Samen kijken we naar je reiswensen en de mogelijkheden. We willen eerst goed begrijpen wat je zoekt, zodat we een reisvoorstel kunnen maken dat echt bij je past en is afgestemd op jouw wensen en budget. Elk voorstel is maatwerk, daar nemen we graag de tijd voor. De prijs is altijd afhankelijk jouw specifieke wensen, het aantal personen, gewenste kamertypes, variabele vluchtprijzen, eventueel hoogseizoen toeslagen bij accommodaties en actuele valutakoersen.


Kan de totaalprijs gespecifieerd worden?
Ja dat kan, maar wij verkopen pakketreizen, dus niet alles kan losgetrokken worden. Het verschilt per reis, maar een splitsing tussen vluchten en landarrangement is altijd mogelijk.


Wat doe ik als ik een klacht heb?
Heb je tijdens je reis een klacht? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Meld het eerst bij de accommodatie of betreffende dienstverlener ter plaatse. Vaak is een oplossing snel gevonden als je het direct aankaart. Kom je er niet uit, neem dan contact op met onze lokale partner of met ons in Nederland. We doen er alles aan om het zo snel mogelijk voor je op te lossen. Is het probleem tijdens de reis niet verholpen? Laat het ons dan uiterlijk binnen een maand na thuiskomst schriftelijk weten. In artikel 17 van de ANVR-Reisvoorwaarden lees je precies hoe je bij een klacht moet handelen. Heb je een klacht die niet naar tevredenheid door ons wordt opgelost, dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen te Den Haag. De Geschillencommissie behandelt de zaak in een zitting en zal na partijen gehoord te hebben, een bindende uitspraak doen. Het is echter nog nooit gebeurd dat OutSight Travel naar de Geschillencommissie moest. Uw ervaring staat bij ons voorop, eventuele klachten worden snel opgelost.


Kan ik ook bij jullie op kantoor langskomen?

Jazeker! We zijn een online reisbureau, dat betekent dat we met onze reizigers contact houden via de telefoon, internet en e-mail. We vinden het natuurlijk heel gezellig als je langskomt, maar bel of mail a.u.b. eerst voor een afspraak. Dan kunnen we zorgen dat de juiste landenspecialist aanwezig is en er een ontvangstruimte voor je klaarstaat. Onze contactgegevens zijn hier te vinden.


Hoe vraag ik een offerte voor een maatwerkreis aan?

Dat kan via ons offerteformulier, maar je mag ook even bellen naar 020-6702656.


Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
Ongeveer twee weken voor vertrek versturen wij de op maat samengestelde reisbescheiden per e-mail. In de tussentijd zijn wij uiteraard bereikbaar voor vragen.


Zijn jullie tijdens de reis bereikbaar?
Ook tijdens je reis staan we voor je klaar. In noodgevallen kun je ons 24/7 in Nederland bereiken. Daarnaast ontvang je voor vertrek de contactgegevens van onze lokale partner(s). Door het tijdsverschil kunnen zij je vaak sneller helpen ter plaatse, of het nu gaat om een wijziging, vraag of onverwachte situatie. We werken al jarenlang samen met deze betrouwbare partners, die onze manier van reizen en service als geen ander begrijpen.

Meer informatie

Chili nieuwsbrief achtergrond
Schrijf je nu in voor een gezonde dosis reisinspiratie
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
© Copyright 2025 OutSight Travel - Alle rechten voorbehouden