Argentinië

Bariloche

4min. leestijd

De stad Bariloche ligt in het gelijknamige National Park en heeft een prachtige omgeving om zich heen. Gelegen aan het Nahuel Huapi meer, zijn hier veel activiteiten te doen, zoals kajakken of hiken. Een leuk weetje is dat hier de beste chocolade van Argentinië wordt geproduceerd. Verder wordt Bariloche beschermd door torenhoge bergtoppen, prachtig om op te skieen in de winter en op te wandelen, mountainbiken of paardrijden in de zomer. Maar laten we de meren niet vergeten. Ga touren op het Circuito Chico en verwonder je over de omgeving vanaf de Cerro Campanario (waar je met de skilift naar toe gaat), voel je als Maxima bij het Llao Llao hotel en trek door het ruige landschap bij Puerto Lopez.

We kwamen aan in Bariloche waar onze vriendin al op ons stond te wachten. We klemden ons in haar kleine Kangoo en reden naar onze accommodatie. Onderweg stopten we eerst bij de groenteboer om groenten en fruit te kopen en even daarna zat ik met een hele schaap op mijn schoot in de auto. Deze hadden we bij de lokale slager voor de kerst asado gekocht, die speciaal voor ons de volgende dag zou plaatsvinden. Daarna gingen we op ontdekkingstocht door de stad. Bariloche is een toeristisch stadje, prachtig gelegen tussen bergen en het meer. Veel toeristische winkels en een mooie kerk aan de oevers van het Nahuel Huapi meer. Bariloche staat bekend om zijn chocolade dus bij chocolaterie Mamuschka proefden ook wij het 'bruine goud'. 's Avonds hadden we afgesproken met onze vrienden aan de strandbar bij het meer. In het restaurant kregen we heerlijk verse vis geserveerd. De volgende dag reden we naar het begin van de Circuito Chico, waar we mountainbikes huurden om het 27 kilometer lange circuit langs prachtige meren en over vele heuvels te fietsen. We bezochten het dorpje Colonia Suiza, een dorp dat eind 19e eeuw werd gesticht door Zwitserse immigranten. Er was een leuke markt met handwerk en lekker eten. Via Hotel LLao LLao, een 5-sterrenhotel gelegen tussen het Moreno meer en het Nahuel Huapi meer maakten we het rondje af. Wat een prachtige rit! Daarna was het tijd voor een typisch Argentijns asado. Het lam was overheerlijk en met een lekker glaasje wijn hebben we deze fantastische dag laten eindigen. Na een wandeling naar Cerro Tronador, stond een wandeling naar Refugio Frey op de planning. In het skidorp Villa Catedral wilden we een skilift nemen om omhoog te gaan en daarna naar beneden te wandelen. We kwamen heel vroeg in het dorpje aan, maar het leek nogal uitgestorven. We hadden verwacht dat de skilift om 9.00 uur zou starten, maar na een tijdje wachten bleek dat de skiliften op zondag en maandag niet gingen. Dus pasten we ons plan aan en begonnen we de wandeling naar Refugio Frey. Het was een hele mooie, niet moeilijke wandeling, veel wilde bloemen en een prachtig uitzicht. Bij Refugio Frey rustten we uit, dronken we een kopje thee en keken we naar enkele bergbeklimmers hoog in de rotsen. Op de terugweg kwamen we nog langs een waterval en uiteindelijk namen we de bus terug naar Bariloche. In de avond hebben we nog een keer lekker gegeten in een van de vele restaurants in Bariloche.