- U bevindt zich hier:
- ... Home
- Over ons
- Veelgestelde vragen
Alles dat je moet weten over OutSight
Veelgestelde vragen over OutSight
OutSight Travel organiseert individuele reizen naar verre bestemmingen voor avontuurlijke reizigers die veel vrijheid willen. Wil je lang of wil je kort? Bepaal je graag zelf hoe lang en met wie je reist? Wij regelen graag de basiszaken als vervoer, accommodatie en eventueel excursies. We werken met bouwstenen: individuele reisblokken, autorondreizen, reisblokken per openbaar vervoer, safari’s, trekkings, cruises en complete rondreizen waarmee je kunt stapelen, schuiven en combineren tot je je eigen reis hebt samengesteld. Je hoeft niet bij ons langs te komen, je kunt je reis boeken vanuit je eigen luie stoel!
-
We zijn in 1999 als één van de eerste touroperators begonnen met het verkopen van individuele reizen via internet. Dit waren losse reisblokken naar Nepal, Nieuw Zeeland en Peru. Na een vliegende start en het winnen van de LiveWire Award van de Kamer van Koophandel zijn we blijven groeien, het aantal bestemmingen dat we aanbieden is intussen opgelopen tot ruim 35 landen! Een overzicht van alle landen die we aanbieden vind je onderaan deze pagina.
We organiseren nog steeds individuele (rond)reizen naar verre bestemmingen. Wil je zelf bepalen wat je wil zien en zelf je route bepalen? Dan zijn wij de juiste aanbieder voor jou. Samen met onze landenspecialisten maak bouw je jouw eigen reis. Je kunt langskomen bij ons op kantoor of je kunt het vanuit je luie stoel thuis met ons bespreken.
We werken vanuit ons kantoor in Maarssen met een collegiaal, gezellig en informeel team. Alle landenspecialisten hebben onze bestemmingen (meerdere) keren bezocht en hebben een echte passie voor reizen. We vertellen je graag over onze reis ervaringen en geven je tips die handig zijn vooraf aan de reis of ter plaatse op je bestemming.
-
Nee, wij bieden geen groespreizen aan. Je reist bij ons op individuele basis. Tijdens onze individuele (rond)reizen, reis je alleen met je eigen gezelschap. Er is dus geen reisbegeleiding ter plaatse maar er is wel een noodnummer van de lokale agent wat 24/7 te bereiken is bij calamiteiten.
We bieden wel een paar experiences aan waarbij je aansluit bij een internationale groep, dit staat dan bij de experience vermeld. Soms is het ook mogelijk om de experience privé te doen, je betaald dan vaak wel wat meer.
Ben je met 10 personen of meer? Dan kunnen we een individuele groepsreis voor je maken. Samen met jou stellen we dan jouw groepsreis samen precies zoals jij het wilt, aangevuld met tips van onze kant.
-
Ja, we hanteren een minimale reissom van € 500,- per persoon. Je bent dus niet verplicht om je hele reis bij ons af te nemen als je dat niet wilt. Je kunt kiezen uit één of meerdere experiences. Al onze prijzen zijn gebaseerd op 2 personen.
In sommige gevallen kunnen we je vragen om de nacht voorafgaand aan de experience, bij ons te boeken. Dit doen we dan om de organisatie ter plaatse zo soepel mogelijk te laten verlopen. Hierbij kan je denken aan het overhandigen van de vouchers en/of de briefing ter plaatse.
-
Maak je selectie door bouwstenen, excursies of een rondreis te selecteren met het hartje. Jouw selectie komt dan in “Mijn Reis” terecht. Als je op “Mijn Reis” klikt, kun je in het overzicht van je selectie altijd bouwstenen toevoegen en verwijderen.
De totaalprijs wordt daar nog niet vermeld, omdat de werkelijke prijs afhankelijk is van eventuele toeslagen, extra transfers, aansluitende vervoersonderdelen en losse hotelovernachtingen die nodig zijn om van je selectie een logische rondreis te maken.
Al onze prijzen zijn gebaseerd op 2 personen.
-
Ja, wij zijn aangesloten bij het Calamiteitenfonds.
Het Calamiteitenfonds Reizen en het Ministerie van Buitenlandse Zaken stellen dat reizigers altijd zelf moeten afwegen of ze wel of niet naar een bepaald land willen reizen. Ook wij stellen ons terughoudend op in het geven van reisadviezen. Soms wordt ons gevraagd of een bepaald land `veilig` of `goed te doen` is, maar wij kunnen dit nooit voor anderen vaststellen. Terwijl de ene reiziger zonder problemen met een kleine baby een kampeer-safari in Tanzania boekt, is voor een ander een fly-drive in Cuba al een groot avontuur! Zorg daarom altijd goed dat je weet waar je aan begint als je een reis boekt: lees de reisadviezen van het Ministerie.
Pas als het Calamiteitenfonds een dekkingsbeperking voor een bepaald land in een bepaalde periode afgeeft, mogen reizigers (gedeeltelijk) kosteloos annuleren, onder de dan geldende voorwaarden en alleen volgens de afspraken van het Calamiteitenfonds. Deze voorwaarden worden door het Calamiteitenfonds per calamiteit bepaald. Zo’n dekkingsbeperking heet in de volksmond soms nog ‘negatief reisadvies’, maar een negatief reisadvies op de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken zegt niets over een eventuele beslissing van het Calamiteitenfonds. We verwachten van onze reizigers dat ze zichzelf goed laten informeren en dat zij zelf de juiste afweging voor zichzelf kunnen maken of een bepaalde bestemming `goed te doen is`.
-
Als je, onverhoopt, een klacht hebt. Dan raden we je aan dit zo spoedig mogelijk te melden, eerst ter plaatse aan de accommodatieverschaffer of lokale dienstverlener (bv. de gids), eventueel ook aan onze lokale agent of anders aan een van onze medewerkers in Nederland. Uiteraard zullen we onmiddellijk proberen er iets aan te doen. Is je klacht ter plekke niet naar tevredenheid opgelost, meldt dit dan binnen een maand na terugkomst schriftelijk aan OutSight Travel. In de ANVR-Reisvoorwaarden art.17 staat beschreven hoe je bij een klacht moet handelen. Je kunt de ANVR-voorwaarden terugvinden op anvr.nl, of je kunt de recente brochure van het ANVR met de voorwaarden bij ons opvragen.
Heb je een klacht die niet naar tevredenheid door ons wordt opgelost, dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen te Den Haag. De Geschillencommissie behandelt de zaak in een zitting en zal na partijen gehoord te hebben, een bindende uitspraak doen.
-
Graag vertellen we jouw avontuur, in de vorm van een reisverhaal met of zonder foto`s, aan andere reizigers. Wil je na je reis je reisverhaal publiceren op onze site, stuur of mail het dan naar OutSight, t.a.v. afdeling Marketing (marketing@outsight.nl). Uit alle binnengekomen verhalen maken we een keuze en laten we je weten of het gepubliceerd wordt. Je ontvangt dan van ons als dank een kado.
-
Ja, je kunt via ons een reisverzekering afsluiten.
Graag wijzen we je op het belang van een goede reisverzekering. Er kan namelijk altijd iets onverwachts gebeuren, kort voor vertrek of tijdens je reis. En je weet dat nooit van te voren!
Ziek worden op zich is al vervelend genoeg, de kosten van medische verzorging in het buitenland of een onverwachte vlucht naar huis kunnen flink in de papieren lopen. Wie zich goed verzekert, hoeft zich dan over de kosten in ieder geval geen zorgen te maken. Daarom raden we altijd een goede annulerings- en reisverzekering aan!
Allianz Global Assistance (voorheen Mondial Assistance en daarvoor Elvia) is marktleider op het gebied van reisverzekeringen: de grootste reisverzekeraar en hulpverlener ter wereld! Allianz Global Assistance is een wereldwijde verzekeraar, en de naam Allianz Global Assistance wordt vanaf 10 december 2012 gebruikt in alle landen waar ze actief zijn, dus ook in Nederland. Deze naam vertelt waar het bedrijf voor staat: wereldwijde hulpverlening. Allianz Global Assistance opereert wereldwijd; 24 uur per dag; 7 dagen per week.
Allianz Global Assistance heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV). Het keurmerk is de bevestiging dat een onafhankelijke organisatie vindt dat zij een klantgericht kwaliteitsbeleid hebben. Het KKV is een kwaliteitskeurmerk dat wordt uitgegeven door de Stichting toetsing verzekeraars. Deze stichting formuleert, controleert en bewaakt de kwaliteitscriteria voor het keurmerk. Meer over het Keurmerk vind je op de website: www.keurmerkverzekeraars.nl.
Allianz Global Assistance heeft de afgelopen jaren meerdere prijzen gewonnen als ‘beste reisverzekeraar’. Ook is de Budget variant van de Doorlopende Reisverzekering van Allianz/Mondial Assistance door de Consumentenbond met het predicaat ‘Beste Koop’ onderscheiden. Dit houdt in dat het product, in vergelijking met producten van andere aanbieders van reisverzekeringen, de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft! De premium variant van de ‘Doorlopende Reisverzekering Premium’ heeft in 2016, en eerder in 2013, de ‘5 star rating’ gekregen van Moneyview op het gebied van de voorwaarden! Elk jaar wordt de ‘MoneyViewProductRating’ toegekend door MoneyView. Dit jaar is onder andere aandacht besteed de hoogte van de dekkingen en redenen om te kunnen annuleren.
Let op: we mogen een reis- en/of annuleringsverzekering alleen aanbieden aan klanten die bij ons een reis hebben geboekt!
Wij werken al jaren samen met Allianz Global Assistance/Mondial Assistance en het is ook onze eigen ervaring dat de schadeclaims snel en vakkundig worden afgehandeld. Daarom kunnen we reisverzekeringen van Allianz Global Assistance van harte aanbevelen!
Meteen afsluiten?
Als je al weet welke verzekering je wilt en graag vrijblijvend je premie wilt berekenen of als je al meteen je reisverzekering wilt afsluiten, kun je direct naar de handige en vrijblijvende online module van ons gaan. Op deze pagina lees je meer informatie over onderstaande verzekeringen:– Reisverzekering,
- Annuleringsverzekering
–Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering
–Globetrotter Reisverzekering
–Eigen Risico Verzekering Autohuur
Let op er is een belangrijke wijziging in de reisverzekering voor Belgische klanten !
Als je na het lezen van deze informatie nog vragen hebt, adviseren we je graag bij de keuze van de juiste verzekering! -
Ja, je kan bij ons een annuleringsverzekering afsluiten. We leggen je graag uit hoe het werkt:
Dekking
Een annuleringsverzekering verzekert je van het moment van boeking tot de dag van vertrek tegen de annuleringskosten. ‘Annuleringskosten’ zijn de kosten die je maakt als je je reis moet annuleren. Dit is meestal (een gedeelte van-) het bedrag dat je aan ons hebt betaald. Afhankelijk van hoe kort voor vertrek je moet annuleren, worden deze kosten steeds hoger. De hoogte van onze annuleringskosten kun je terug vinden bij onze reis- en annuleringsvoorwaarden.Indien je moet annuleren bij ernstige ziekte van jezelf of een familielid, maar ook bij echtscheiding, een zwangerschap, onvrijwillige werkeloosheid, of juist een nieuwe baan na werkeloosheid: allemaal geldige redenen om de annuleringskosten te claimen bij je annuleringsverzekering! Ook tijdens je reis blijf je verzekerd met je Annuleringsverzekering: als je onverwachts je reis moet afbreken tijdens je verblijf in het buitenland krijg je een vergoeding voor de niet-genoten vakantiedagen. Met de Dubbel-Zeker Annuleringsverzekering heb je een nog betere dekking: als je tijdens je reis onverwachts naar huis moet, krijg je de volledige reissom terug (tot het maximaal verzekerde bedrag). Zelfs tot de voorlaatste dag van je vakantie!
Bij beide bovenstaande verzekeringen is dan nog de optie voor een extra dekking: ‘samengestelde reis‘. Dit is een aanvulling op bovengenoemde verzekeringen. Een samengestelde reis bestaat uit losse onderdelen (bijv. een vlucht en huurauto en hotelovernachtingen). Als je voor deze extra optie kiest, heb je recht op vergoeding van de kosten bij onvoorziene uitval van een onderdeel van de samengestelde reis. Zo ontstaat de mogelijkheid om de reis alsnog aan te vangen of voort te zetten, maar je mag er ook voor kiezen om het deel van de reis na het uitgevallen onderdeel volledig te annuleren. De onvoorziene uitval kan veroorzaakt worden door natuurgeweld (bijv. een aswolk of tsunami). Maar ook door oproer en binnenlandse onlusten (een politieke opstand), een plotselinge staking of een defect aan het geboekte vervoersonderdeel. Bij uitval van een onderdeel van de samengestelde reis, heb je in dit geval twee opties: de reis in aangepaste vorm voortzetten of de overige onderdelen van de reis volledig annuleren. Het uitgevallen reisonderdeel zelf wordt niet vergoed, maar alle geannuleerde onderdelen hierna worden wel vergoed.Premie
Je kunt een Annuleringsverzekering op twee manieren afsluiten:
-eenmalig (voor alleen één bepaalde reis, dit heet een Kortlopende Annuleringsverzekering),
-of doorlopend (voor een langere periode, als Doorlopende Annuleringsverzekering)Kortlopende annuleringsverzekering
Een Kortlopende Annuleringsverzekering sluit je af per reis, en moet binnen 7 dagen na boeking worden afgesloten. De premie is 5,6% van de totale reissom voor de standaard annuleringsverzekering, 6% van de reissom voor de Dubbel-Zeker Annuleringsverzekering, en een eventuele toeslag van 1% voor de extra optie ‘samengestelde reis’ dekking op de eerder genoemde kosten van de kortlopende annuleringsverzekeringen. Hier komen dan ook nog de assurantiebelasting en poliskosten bij.Meer informatie, vrijblijvende premieberekening en de mogelijkheid om de Kortlopende Annuleringsverzekering meteen af te sluiten vind je hier.
Een kortlopende reis- en of annuleringsverzekering mogen we aanbieden tot een maximale premie van € 200,- p.p.
Je kunt de Kortlopende Annuleringsverzekering uitbreiden met de volgende extra clausules: ‘extra persoon‘ (bij ernstige ziekte, ongeval of overlijden van een door jezelf op te geven dierbaar persoon), ‘zorgplicht‘ (in geval van dringende zorgbehoefte van een familielid tweede graad; eerste graad is al standaard meeverzekerd) en ‘waarnemer‘ (indien je zakelijke compagnon of iemand die op je bezittingen zou passen tijdens je reis, deze afspraak niet na kan komen door een ernstige reden). Per extra uitbreidings-clausule komt er steeds 1% van de reissom bij! Deze laatste 3 extra clausules kun je niet zelf via de online-module afsluiten, maar kunnen wel door ons voor je afgesloten worden.
Voorwaarden
De exacte en complete voorwaarden van de Kortlopende Annuleringsverzekering, een uitleg van wat bv. een familielid eerste en tweede graad is en een overzicht van wat de geldige ‘ernstige redenen’ allemaal zijn vind je in het uitgebreide document Voorwaarden Kortlopende Annuleringsverzekering.Doorlopende annuleringsverzekering
Ga je vaker dan één keer per jaar op vakantie? Dan ben je waarschijnlijk voordeliger uit met een Doorlopende Annuleringsverzekering van Allianz Global Assistance. Je sluit deze eenmaal af, voor een heel jaar en alle reisjes (kort of tot maximaal 60 dagen aaneengesloten) zijn verzekerd. Altijd verzekerd op de beste manier, zonder dat je er omkijken naar hebt! -
Tijdens je verblijf op een verre bestemming is alles anders dan thuis. Reizen in verre landen betekent dat je in contact komt met andere culturen, gebruiken & gewoontes, andere religies en een andere mentaliteit. Dit is natuurlijk een van de interessante kanten van het reizen in verre landen, maar het kan bepaalde ongemakken met zich kan meebrengen en het is dan zeker iets om rekening mee te houden als je de reis gaat plannen. Je zult ontdekken dat hotels, wegen en vervoermiddelen niet altijd zo comfortabel zijn zoals we in Nederland gewend zijn. Een luxe hotel in India of Nepal kan niet vergeleken worden met een 4-sterren hotel in Nederland, de wegen zijn over het algemeen slechter dan in Nederland, een bus in Bolivia biedt minder comfort dan een luxe Nederlandse touringcar. Ook kan het zijn dat de lokale bevolking van je bestemming een heel ander idee heeft over verkeersveiligheid, de omgang met dieren en comfort. Zo hebben niet alle bussen veiligheidsgordels, worden honden niet overal als troetel-huisdieren gezien, kunnen er meer mensen in een taxi dan je zou denken en zul je wel eens te maken krijgen met het begrip `elastische tijd`: op tijd komen en op tijd vertrekken is in sommige landen een ruim begrip. Wees flexibel, sta open voor andere ideeën en accepteer de verschillen. Als je daar rekening mee houdt dan zal oponthoud of ongemak je reis een extra dimensie geven want een flexibele instelling, een dosis humor en uithoudingsvermogen doen wonderen!
-
Ja, wij zijn aangesloten bij het ANVR onder nummer 03109.
Hieronder vind je de OutSight - ANVR reizigersvoorwaarden:De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden (Reis- en/of Boekingsvoorwaarden en/of Gekoppeld Reisarrangement-voorwaarden) die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR-Reizigersvoorwaarden en overige belangrijke informatie. Verderop deze pagina vind je onze eigen voorwaarden die gelden in aanvulling op de ANVR Reizigersvoorwaarden. Op het boekingsformulier moet je aanvinken dat je kennis hebt genomen van- en akkoord gaat met de ANVR-Reizigersvoorwaarden (Reisvoorwaarden en/of Boekingsvoorwaarden en/of Gekoppeld Reisarrangement-voorwaarden) en overige ANVR-informatie. Eventueel kun je de ANVR-brochure bekijken!
Alleen betrouwbare bedrijven die een verklaring van goed gedrag kunnen overleggen, mogen lid worden van de ANVR. ANVR-reisondernemingen zijn bovendien aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR, zie verderop deze pagina) of gelijkwaardig. Dit betekent dat in geval van faillissement het SGR (of een gelijkwaardig garantiefonds) volgens de voorwaarden de schade, de vooruitbetaalde reissom, vergoedt. Een veilig gevoel!
De reizen op onze website worden aangeboden onder het beding dat de ANVR-reizigersvoorwaarden van toepassing zijn op alle aanbiedingen, tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Deze voorwaarden zijn terug te vinden via bovenstaande link. In deze reisvoorwaarden zijn de rechten en plichten van reiziger en touroperator op zorgvuldige wijze vastgelegd. In deze voorwaarden staat ook, dat touroperators hun eigen annuleringsvoorwaarden en betalingsvoorwaarden bekend moeten maken, die specifiek op de organisatie zijn toegesneden. Op het boekingsformulier moet je aangeven dat je kennis hebt genomen van- en akkoord gaat met de OutSight Travel reisvoorwaarden.
Annuleringsvoorwaarden OutSight Travel
Deze voorwaarden gelden in aanvulling op de ANVR voorwaarden. Deze geven aan dat de reisorganisator zijn eigen annuleringsvoorwaarden moet hanteren en bekendmaken. Annuleringskosten zijn vaste percentages van de reissom, afhankelijk van het tijdstip van opzegging. Annulering van de reisovereenkomst door de reiziger dient schriftelijk of per e-mail te geschieden.
De navolgende bepalingen zijn door OutSight Travel zelf vastgesteld. Hierover heeft wat betreft de inhoud van deze artikelen geen overleg plaatsgevonden tussen ANVR en Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de Sociaal-Economische Raad. Behoudens de in de voorwaarden zelf toegestane afwijkingen kunnen deze eigen bepalingen geen afbreuk doen aan de ANVR-Reizigersvoorwaarden en zijn uitsluitend bedoeld als aanvulling op de ANVR-voorwaarden daar waar dat vermeld staat in de ANVR-voorwaarden zelf en/of om de positie van de reiziger verder te versterken.
Wij hanteren onderstaande annuleringsvoorwaarden.Indien de overeenkomst door de reiziger wordt opgezegd zullen wij de reiziger de volgende annuleringskosten in rekening brengen, naast de verschuldigde administratiekosten (=reserveringskosten)
-Bij annulering tot 56 dagen (dus excl. dag 56) voor de vertrekdag zijn de annuleringskosten: 15% van de reissom
-Bij annulering op dag 56 en van 56 tot 28 dagen (dus excl. dag 28) voor de vertrekdag zijn de annuleringskosten: 50% van de reissom
-Bij annulering van de 28e dag (inclusief) tot de 14e dag voor de vertrekdag (dus excl. dag 14) zijn de annuleringskosten: 75% van de reissom
-Bij annulering van de 14e dag (inclusief) tot de 7e dag (dus excl. dag 7) voor de vertrekdag zijn de annuleringskosten: 90% van de reissom
-Bij annulering op dag 7 en vanaf de 7e dag (inclusief) tot de dag van vertrek of later zijn de annuleringskosten: de volledige reissom.
De meeste vliegtickets zijn onderhevig aan strikte reisvoorwaarden, onder andere hoge annuleringskosten. Voor de ticketprijzen kunnen dan ook afwijkende annuleringskosten van toepassing zijn die direct of kort na boeking al oplopen tot 100%. Dit geldt ook voor activiteiten en/of huurauto’s die gezamenlijk geboekt worden. Indien een prijs per persoon is berekend, kan het voorkomen dat de annuleringskosten afwijken dan wel doorberekend worden, en de gemiddelde prijs per persoon hoger wordt.
Belangrijk: Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag. OutSight Travel verstaat onder ‘werkdagen/openingstijden’: maandag tot en met vrijdag van 10:00 uur tot 17:00 uur, uitgezonderd in Nederland erkende feestdagen.
Tip: Een goede reis- en annuleringsverzekering zoals die van Allianz dekt in veel gevallen de kosten van annulering. We raden je daarom altijd aan om een goede reis- en annuleringsverzekering af te sluiten!
-
Onze betalingsvoorwaarden gelden, in aanvulling op de ANVR Reisvoorwaarden, zoals die met ingang van 1 april 2016 luiden. Bij boeking dien je 30% van de reissom plus 100% van de tickets en de eventuele verzekeringspremies aan te betalen. Deze betaling dient binnen 7 dagen na ontvangst van de factuur meteen te worden voldaan. Het restantbedrag moet uiterlijk vier weken voor vertrek op onze rekening zijn bijgeschreven. Indien je binnen 4 weken voor vertrek boekt, dient de gehele reissom meteen worden voldaan. Bij afwijkende ticketvoorwaarden kunnen afwijkende betalingsvoorwaarden van toepassing zijn. De reserveringskosten (=administratiekosten) bedragen € 35 per boeking.
-
Ja, we zijn aangesloten bij de SGR. Je kan dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
-
Volgens artikel 1.3 van de ANVR-Reisvoorwaarden heb je als boeker het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen. Er zijn 2 uitzonderingen: de reiziger heeft geen herroepingsrecht in geval de reisovereenkomst wordt gesloten binnen 8 weken voor vertrek, en het herroepingsrecht vervalt indien bepaalde onderdelen van je reis direct onder 100% annuleringskosten vallen (bv. vliegtickets die direct bevestigd, betaald en uitgegeven moeten worden). Onder reiziger wordt in dit verband uitsluitend de hoofdboeker/aanmelder verstaan.
-
Na boeking van je reis, zullen we je bij de factuur ook (vrijblijvende) informatie verstrekken over je paspoort en eventuele benodigde visa. Deze informatie is informatief, als reiziger ben je altijd zelf verantwoordelijk voor het in bezit hebben van de juiste reisdocumenten (volgens ANVR-boekingsvoorwaarden, Artikel 6). We adviseren je daarom om de door ons verstrekte informatie ook altijd zelf te checken op eventuele wijzigingen of afwijkingen. Indien je een andere nationaliteit hebt dan de Nederlandse, raden we je altijd aan contact op te nemen met een ambassade of visumdienst.
-
Het Wetboek van economisch recht voorziet dat de consument voor iedere overeenkomst op afstand, beschikt over een periode van ten minste veertien kalenderdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen.
Deze bepaling is echter niet van toepassing op de verkoop op afstand van o.a.vervoer en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomsten een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien. Daarom is de bedenktijd van ten minste veertien kalenderdagen die van toepassing is op overeenkomsten die via internet, telefoon of fax zijn afgesloten, niet van toepassing op vervoers-, en recreatiediensten en reizen. En dus ook niet op de reizen van OutSight Travel.
-
Ja, wij organiseren regelmatig inspiratie- en informatieochtenden op ons kantoor in Maarssen. Onze enthousiaste en ervaren reisspecialisten geven met veel plezier inspirerende (landen)presentaties die je meer info geven, en helpen bij het maken van de juiste keuzes! Deze ochtenden zijn persoonlijk, informeel en kleinschalig (dus geen theateropstelling, geen eenrichtingsverkeer!). Wij delen heel graag onze reiskennis met onze reizigers! Ook ontmoet je andere reizigers met ongeveer dezelfde reisplannen.
Een ochtend boordevol inspiratie, onder het genot van een kop koffie nemen we je mee naar een van onze prachtige bestemmingen. Je bent van harte welkom van 10.30 tot 12.00 uur, het lijkt ons super om jou te ontmoeten! Onze reisspecialisten zijn aanwezig om al je vragen te beantwoorden. Dus: neem al je vragen mee, wij zorgen voor koffie & inspiratie!
Aanmelden kan door een email te sturen naar info@outsight.nl met je naam, hoeveel personen en een telefoonnummer. Wij nemen dan z.s.m. contact op om je aanmelding te bevestigen!
-
Ja, je kunt bij ons een vlucht boeken in combinatie met een landarrangement. Het is helaas niet mogelijk om een losse vlucht bij ons te boeken.
Zelf je vlucht boeken
Als je de vlucht liever zelf wil boeken, dan kan dat ook. We ontvangen dan wel graag jouw vluchtgegevens, zodat we het landarrangement daar goed op kunnen laten aansluiten.Luchthavenbelasting
De vluchtprijzen op onze site zijn indicaties. We zijn verplicht om de ticketprijzen inclusief luchthavenbelastingen en alle toeslagen te vermelden. De toeslagen en taxen kunnen echter per dag wijzigen omdat de luchthavenbelastingen afhankelijk zijn van o.a. valuta-dagkoersen, veiligheidstoeslagen, lokale taxen, toeslagen en kerosineprijzen. Het is belangrijk dat we duidelijk zijn over de vliegprijzen op onze site:– bij onze offertes en indien je de beschikbaarheid van een bepaalde vlucht aan ons opvraagt, geven we de beschikbaarheid en bijbehorende vluchtprijzen inclusief de op dat moment geldende luchthavenbelastingen en toeslagen
– bij het afblokken van een optie en ook weer bij het daadwerkelijk boeken van de vlucht zullen we steeds de op dat moment geldende luchthavenbelasting berekenen. Hier kan dus enig verschil tussen zitten
– ook na boeking kan de prijs nog veranderen; eventuele brandstoftoeslagen en verhogingen van de luchthavenbelastingen kunnen (volgens ANVR-voorwaarden) ook na de boeking van je reis nog veranderen en doorberekend worden.
Pas als een ticket daadwerkelijk is uitgegeven, kan de prijs niet meer veranderen. Bovenstaande procedure kan afwijken per bestemming en per airline, als je hier vragen over hebt kun je natuurlijk altijd even vragen hoe het zit met jouw ticket!
Aanbiedingen
In sommige periodes geven luchtvaartmaatschappijen speciale tarieven voor vliegtickets. Neem contact met ons op als je wilt weten of er een aanbieding is voor de periode dat je op reis wilt gaan. Een voorbeeld hiervan zijn de Werelddealweken van KLM. Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat deze aanbiedingen alleen geldig zijn in het laagseizoen, voor drukkere periodes kun je beter zo vroeg mogelijk boeken.Tarieven en Seizoenen
Elke luchtvaartmaatschappij hanteert zijn eigen seizoenen. In het algemeen zijn de maanden juli, augustus en de tweede helft december het hoogseizoen. Maar dit varieert per airline en per bestemming. In Cuba zijn bijvoorbeeld de maanden maart, april en mei ook hoogseizoen, en naar Nepal zijn de tickets voor oktober het eerste volgeboekt. Als je bij ons een reis inclusief vlucht wilt aanvragen, is het handig om door te geven hoeveel speling je hebt met je vertrekdatum; soms kan een dag eerder of later al een hoop geld schelen!E-tickets
Als je bij ons je ticket boekt, krijg je, na betaling, het e-ticket toegestuurd per e-mail.Inchecken
Over het algemeen kun je thuis on-line inchecken. Wanneer dit kan hangt af van de airline en eventuele betaalde stoelreservering. Hoe dan ook, we raden je aan om thuis in te checken. Ga desalniettemin op tijd naar de luchthaven. In de zomermaanden en rond de feestdagen kan het nameiljk wat drukker zijn. -
Hier een lijst van partner bedrijven waar OutSight Travel op verschillende manieren mee samenwerkt.
-
Jouw reis
Maak je selectie door bouwstenen, excursies of een rondreis te selecteren. Jouw selectie komt dan in Jouw Reis terecht. Als je op Jouw Reis klikt, kun je in het overzicht van je selectie altijd bouwstenen toevoegen, excursies verwijderen, of de volgorde veranderen.Je ziet in het overzicht van Jouw Reis het totale aantal bouwstenen, excursies en rondreizen & het aantal dagen.
De totaalprijs wordt daar nog niet vermeld, omdat de werkelijke prijs afhankelijk is van eventuele toeslagen en extra transfers, aansluitende vervoersonderdelen en losse hotelovernachtingen die nodig zijn om van je selectie een logische rondreis te maken. Ook het aantal dagen in Jouw Reis is dus slechts een indicatie!
Aanvragen
Wil je deze selectie aanvragen? Als je hebt gecontroleerd of alle onderdelen van jouw selectie in Jouw Reis staan, kun je klikken op ‘Aanvragen’. Je vraagt daarmee aan ons om een vrijblijvende offerte op maat te maken! Bij je aanvraag kun je altijd nog vragen en opmerkingen toevoegen. Geef ons zoveel mogelijk informatie over je wensen en verwachtingen, het budget en andere dingen waar we rekening mee kunnen houden. Ook kun je bij je aanvraag doorgeven of je wel of geen internationale vlucht bij ons wilt boeken.Reisvoorstel
Wij gaan dan voor je aan de slag en we maken zo spoedig mogelijk, maar bijna altijd binnen twee werkdagen, een reisvoorstel op maat. Soms hebben we nog wat vragen en nemen we eerst contact op voor we aan de slag gaan. Na enkele dagen krijg je dan van ons een reisvoorstel met de prijs per persoon en het juiste aantal reisdagen. -
Aanvraag
Nadat je een keuze hebt gemaakt uit onze bouwstenen, gaan we graag voor je aan de slag! Op de website kun je een eigen rondreis samenstellen door de bouwstenen te selecteren. Ze worden dan geplaatst in Jouw Reis. Als je de bouwstenen hebt geselecteerd kun je ze als `aanvraag` naar ons versturen. Je kunt opmerkingen toevoegen bij je aanvraag, geef ons ook vooral input over je wensen en opmerkingen!
Als wij je aanvraag hebben ontvangen, gaan we kijken of alles klopt. We zullen van de geselecteerde bouwstenen een logische reis maken door er eventueel transfers, vervoersonderdelen en hotelovernachtingen aan toe te voegen, zodat het een kloppend reisvoorstel wordt. Soms kan het zijn dat we nog vragen hebben, we nemen altijd binnen 2 werkdagen contact met je op.Let op: om teleurstelling van volgeboekte vluchten of accommodaties te voorkomen, raden we aan om op tijd te boeken. Hoe later je boekt, hoe meer is volgeboekt. Soms is er nog wel plaats op een vlucht, maar niet meer in de tariefklasse van de vanaf-prijs. Ook kan het zijn dat een van onze standaardhotels vol zit, of dat de gewenste categorie huurauto niet meer beschikbaar is. Als je laat boekt, kunnen we soms alleen een grotere huurauto of een alternatieve accommodatie voor je boeken.
Boeking
Indien je akkoord gaat met het door ons gemaakte Reisvoorstel dat je per e-mail hebt ontvangen, ontvang je van ons een boekingsformulier. Je kunt dit invullen en per e-mail terugsturen naar OutSight Travel. Meestal hebben we in deze fase al een optie op een vlucht naar keuze voor je afgeblokt. Met het ingevulde boekingsformulier zet je deze vrijblijvende optie om in een boeking.Na de boeking
Zodra we je boekingsformulier hebben ontvangen, gaan we aan de slag om de reserveringen volgens het programma bevestigd te krijgen. Meestal lukt dit, maar het kan gebeuren dat een accommodatie of ander reisonderdeel niet meer beschikbaar is. Met name bij boekingen voor het hoogseizoen of bij boekingen kort voor vertrek, kan het zijn dan we moeten schuiven in het programma of een alternatief aanbieden. Over eventuele programma- en/of prijswijzigingen nemen we altijd eerst contact met je op!Betaling
Na ontvangst van je boekingsformulier maken we meteen de factuur en deze ontvang je binnen een week met alle gegevens van je boeking. Hierop vind je de reissom, de kosten voor de eventuele verzekeringen en de verdere kosten, zoals bijdrage Calamiteitenfonds en administratiekosten.Na ontvangst van de factuur dien je normaal gesproken binnen 7 dagen de tickets en een aanbetaling van 15 % van de reissom en de kosten van de eventuele verzekeringen over te maken.
Het restant van het factuurbedrag dient dan uiterlijk 8 weken voor vertrek op onze rekening te staan. Boek je binnen acht weken voor vertrek dan dient het gehele bedrag in één keer overgemaakt te worden.
Reisbescheiden
Ongeveer 10 dagen voor vertrek ontvang je van ons de reisbescheiden: een adressenlijst, vouchers en de OutSight Landeninfo. Lees de Landeninfo voor vertrek goed door, en controleer de e- tickets en vouchers meteen na ontvangst goed op juistheid zoals de reisdata, de spelling van de namen etc.Je ontvangt van ons één (of enkele) OutSight vouchers voor de gehele reis. Deze kun je ter plaatse overhandigen of tonen aan de lokale agent, waarna deze je de lokale vouchers voor de hotels en/of trein- en bustickets overhandigt. Deze werkwijze verschilt per bestemming, lees de informatie die we meesturen met de reisbescheiden goed door.
-
Ja, we bieden ook familiereizen aan.
Met je eigen familie verre landen ontdekken & op avontuur. Klinkt misschien als een uitdaging maar niets is minder waar! De door ons uitgekozen landen zijn veilig en ideaal om met het gezin te verkennen. Slapen doen jullie in comfortabele hotels met (zoveel mogelijk) een fijn zwembad. Met plezier helpen we jullie met het samenstellen van jullie ideale reis!
Raften door de jungle, wakker worden door het geluid van brulapen en duizenden schildpadden zien. In Costa Rica hoeft niemand zich te vervelen. Vlieg aan een zipline dwars door het regenwoud, beklim een vulkaan en klim aan een touw door wilde watervallen. Bekijk onze Costa Rica family-reis.
In de jungle van Maleisië spotten jullie Orang Oetans en lopen jullie over smalle hangbruggen tussen de toppen van de bomen. Zwemmen en snorkelen doe je in de helderblauwe zee en relaxen op een van de vele witte stranden. Ontdek tijdens een kookcursus wie nu de echte masterchef van het gezin is; de verliezer doet de afwas! Bekijk onze Maleisie family-reis.
Door Sri Lanka is het heerlijk ontspannen reizen in jullie privé-auto met chauffeur. Ga op zoek naar wilde olifanten tijdens een jeepsafari, maak een raft-trip, overnacht in een boomhut en kampeer aan de rand van een National Park. Bekijk hier onze Sri Lanka Family-reis.
In Mexico valt er van alles te beleven! Van een ontdekkingstocht door de jungle tot zwemmen of snorkelen in een prachtige Cenote. Overnacht bij een lokale koloniaal hotel en en beklim de grootse Maya tempels van Yucatan. Bekijk onze Mexico Familie-reis.
Ga op avontuur met een safari door Zuid-Afrika! Wie van jullie heeft als eerste alle dieren van de ‘Big Five’ gezien? Vanuit Kaapstad beklimmen jullie de beroemde Tafelberg, ontdek je het dagelijkse leven in de sloppenwijken en bezoek je de voorheen zwaarbewaakte gevangenis op Robbeneiland. Lees hier meer over onze Zuid-Afrika Family-reis.
-
Ja, wij bieden ook incenteves aan.
Heb je je targets behaald? Op zoek naar een incentive voor je team? Laat ons een inspirerende “out of the box ” reis voor je op maat samenstellen. Wij zorgen voor een incentive reis met een perfecte balans tussen inspiratie, teambuilding, kennis & motivatie. Neem vrijblijvend contact met ons op om te sparren over de mogelijkheden.
Incentive Marokko
Om een idee te geven van de mogelijkheden hebben wij als voorbeeld een incentive reis naar Marokko samengesteld. Deze hebben we in het verleden met succes uitgevoerd. Onze reisspecialist Romy vertrok met een enthousiaste groep van 35 deelnemers op reis naar Marrakech. Naar aanleiding van behaalde targets mocht dit team gaan genieten van een 3-daagse incentive als in een sprookje van 1000 -en 1 nacht.
Van de levendige souk tot een traditioneel diner met buikdansvoorstelling en een 4×4 drive tocht naar het Atlas gebergte tot een ontspanningsmassage in een heerlijke hamman. Het was een zeer geslaagd weekend met enthousiaste deelnemers. Lees hier meer over hun programma.
Enthousiast geworden, wil je ook jouw team belonen? Bel ons op 020-6702656 om eens vrijblijvend te sparren over de mogelijkheden
-
Ja, dat kan zeker! Maak van te voren wel even een afspraak wanneer en hoe laat je komt.
-
Hieronder vind je onze contactgegevens:
Adres: Bisonspoor 3002 – B508, 3605 LT, Maarssen
Telefoon: 020-6702656
E-mail: info@OutSight.nl
Openingstijden:
Maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur
donderdag van 09.00 tot 18.30 uur
zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur