Mijn Outsight: Inloggen | Nieuwsbrief
 

Hoe wij werken

OutSight Travel organiseert individuele reizen naar verre bestemmingen voor reizigers die veel vrijheid willen. Wil je een land echt beleven? Wil je lang of wil je kort? Bepaal je graag zelf hoe lang en met wie je reist? Wil je cultuur, avontuur of natuur? Of een combinatie van alledrie? Wij regelen graag de basiszaken als vervoer, accommodatie en tours & excursies.
OutSight Travel werkt met bouwstenen: individuele reisblokken, verschillende accommodaties, losse vervoersonderdelen, reisroutes, autorondreizen, reisblokken per openbaar vervoer, trekking, cruises en complete reisvoorstellen waarmee je kunt stapelen, schuiven en combineren tot je je eigen reis hebt samengesteld. Je hoeft niet bij ons langs te komen, je kunt je reis boeken vanuit je eigen luie stoel! 

INDIVIDUELE REIZEN 
Onze individuele reizen zorgen ervoor dat je alleen met je eigen gezelschap reist. Er is dus geen reisbegeleiding en geen hostess ter plaatse!
Afhankelijk van wat je hebt geboekt, word je na aankomst op de luchthaven opgewacht door een chauffeur die je naar het geboekte hotel brengt. Indien je tijdens je rondreis vervoer per bus of trein hebt geboekt, is het meestal zo dat je zelf naar het trein- of busstation reist. Dit kun je vaak eenvoudig ter plaatse regelen met een taxi.
In sommige landen biedt OutSight je de mogelijkheid per auto met privé-chauffeur te reizen. Ook bieden we self-drive tours en losse autohuur aan, waarbij je zelf in een huurauto het land verkent! Natuurlijk kunnen we de reizen zo uitgebreid en verzorgd maken als je wilt. Geef bij je aanvraag duidelijk aan welke transfers en welke excursies je wel of niet wilt boeken. 
 
SPECIALE GROEPEN
Naast de individuele reizen heeft OutSight de afgelopen jaren ook diverse reizen voor speciale groepen georganiseerd. Indien je met 10 of meer personen wilt reizen, kunnen we een groepsreis op maat voor je samenstellen. We regelen het met plezier voor je (en tegen hele scherpe prijzen!) Deze reizen kunnen natuurlijk afwijken van onze bestaande blokken en voor jullie op maat worden gemaakt.  
   
REISAANBOD
Ons volledige reisaanbod is terug te vinden op onze website. Kies eerst je bestemming, en daarna `Reisaanbod` in de linker keuzebalk. Je vindt dan een overzicht van alle mogelijkheden die we je bieden in het land. Afhankelijk van de bestemming bieden we individuele reisblokken, autotours, losse accommodaties, bus- en treintickets, rondreizen per openbaar vervoer, trekkings, cruises en autotours met privé-chauffeur.
Op steeds meer bestemmingen bieden we de mogelijkheid om te kiezen uit verschillende soorten accommodatie`s (standaard, comfort of bijvoorbeeld 'extra sfeervol' of 'heritage') en eventuele excursies om je rondreis aan te vullen. 
 
OUTSIGHT COMPLETE REISVOORSTELLEN
Als je liever een beetje op weg geholpen wilt worden bij het samenstellen van je individuele reis, kun je kijken bij de OutSight Reisvoorstellen (`Reisvoorstellen` in de linkerbalk). Deze complete individuele reizen zijn samengesteld uit de verschillende losse blokken op basis van onze jarenlange ervaring en bieden voor elk wat wils. Je kunt een van deze complete OutSight Reisvoorstellen kiezen, of je kunt je er natuurlijk ook alleen maar door laten inspireren en toch zelf met behulp van alle losse blokken je EIGEN reis samenstellen.

VLUCHTEN BOEKEN
Naast de individuele landarrangementen kun je via OutSight Travel ook je vlucht boeken. OutSight verkoopt geen losse vluchten, onze vluchtmogelijkheden zijn bedoeld om te combineren met een landarrangement. Indien je je vlucht liever zelf ergens anders boekt, is het bij OutSight ook mogelijk om je rondreis zonder vlucht te boeken; wij verkopen ook losse landarrangementen! Omdat we samenwerken met meerdere luchtvaartmaatschappijen, is vaak dagelijks vertrek mogelijk en kun je kiezen met welke maatschappij je vliegt.
 
LUCHTHAVENBELASTINGEN
We zijn verplicht om reissommen inclusief alle toeslagen en luchthavenbelastingen te vermelden. Aangezien de luchthavenbelastingen afhankelijk zijn van o.a. valuta-dagkoersen, toeslagen en kerosineprijzen (en daarom per dag kunnen verschillen) is het belangrijk dat we hier duidelijk over zijn. 
De website vermeldt onder het kopje 'vluchtmogelijkheden' onze vluchtprijzen; dit zijn onze vanaf-prijzen en deze prijzen zijn inclusief een indicatie van de toeslagen. Bij onze offertes en indien je de beschikbaarheid van een bepaalde vlucht aan ons opvraagt, geven we de beschikbaarheid en bijbehorende vluchtprijzen inclusief de op dat moment geldende luchthavenbelastingen en toeslagen.
Bij het afblokken van een
optie en ook weer bij het daadwerkelijk boeken van de vlucht zullen we steeds de op dat moment geldende luchthavenbelasting berekenen. Hier kan dus enig verschil tussen zitten. Eventuele brandstoeftoeslagen en verhogingen van de luchthavenbelastingen kunnen (volgens ANVR-voorwaarden) ook na de boeking van je reis nog veranderen en doorberekend worden!

PRIJSGARANTIE  
Indien je er zeker van wilt zijn dat er na je boeking geen hogere luchthavenbelastingen, brandstoftoeslagen of andere prijsverhogingen aan je worden doorberekend, kun je overwegen om de vliegtickets bij boeking meteen helemaal te betalen. We laten de tickets dan meteen printen en je hebt prijsgarantie op het vluchtgedeelte. Dit kan je zekerheid geven indien je de tickets ver van te voren boekt. We verzoeken je vriendelijk dit bij je boeking aan ons door te geven! We zullen de factuur dan aanpassen en het bedrag voor de vliegtickets in de aanbetaling berekenen. De vliegtickets zullen we dan laten printen zodra het gehele bedrag hiervoor ontvangen is. Let op: de prijsgarantie gaat pas in als de tickets daadwerkelijk geprint zijn! (Lees ook het stukje over het printen van e-tickets). Helaas weten wij nooit van te voren wanneer er brandstoftoeslagen of hogere luchthavenbelastingen berekend gaan worden. 

MINIMALE REISSOM LANDARRANGEMENT
Het is niet verplicht om je complete landarrangement -dus de gehele reis van begin tot eind- bij ons te boeken, je kunt ook een of meerdere losse bouwstenen bij ons boeken. Maar:
OutSight hanteert een minimum reissom van € 250,- per persoon. En: bij het boeken van een losse bouwsteen is het verplicht de nacht ervoor een accommodatie via ons te boeken. Dit vragen wij om de organisatie ter plaatse zo soepel mogelijk te laten verlopen, zoals het overhandigen van de vouchers en/of de briefing ter plaatse.   
 
AANVRAAG   
Indien je een keuze hebt gemaakt uit onze bouwstenen, gaan we graag voor je aan de slag! Op de website kun je een eigen Reisvoorstel samenstellen m.b.v. de interactieve kalender (`Plan je eigen reis` in de linkerbalk), waarna deze als `aanvraag` naar ons wordt verstuurd. Wij kijken dan of alles klopt (en of indien gewenst de vluchten beschikbaar zijn), we reageren vrijwel altijd binnen 2 werkdagen.

Ook kun je natuurlijk altijd door ons een Reisvoorstel in elkaar laten zetten, je kunt ons dan bellen of mailen. Probeer dan zoveel mogelijk aan ons door te geven: wat je wilt gaan zien, hoe je wilt reizen, hoe lang en wanneer je weg kunt en met hoeveel personen. Indien gewenst en als we alle (officiële) namen weten, kunnen we in overleg meteen een vrijblijvende optie op een vlucht afblokken.
Let op: om teleurstelling van volgeboekte vluchten of accommodaties te voorkomen, raden we aan om op tijd te boeken. Hoe later je boekt, hoe meer is volgeboekt. Soms is er nog wel plaats op een vlucht, maar niet meer in de tariefklasse van de vanaf-prijs. Ook kan het zijn dat een van onze standaardhotels vol zit, of dat de gewenste categorie huurauto niet meer beschikbaar is. Als je laat boekt, kunnen we soms alleen een ticket in een duurdere klasse, een grotere huurauto of een alternatieve accommodatie voor je boeken. Lees ook de alinea over hoe het gaat na de boeking
 
BOEKING   
Indien je accoord gaat met het door ons gemaakte Reisvoorstel dat je per e-mail hebt ontvangen, of indien je het door jezelf gemaakte Reisvoorstel via de website wilt boeken, ontvang je van ons een boekingsformulier. Je kunt dit invullen en per e-mail terugsturen naar OutSight Travel, of eventueel uitprinten en per fax of post terugsturen naar OutSight Travel.
Meestal hebben we in deze fase reeds een optie op een vlucht naar keuze voor je afgeblokt. Met het ingevulde boekingsformulier zet je deze vrijblijvende optie om in een boeking. 

NA DE BOEKING
Zodra we je boekingsformulier hebben ontvangen, gaan we aan de slag om de reserveringen volgens het programma bevestigd te krijgen. Meestal lukt dit, maar het kan gebeuren dat een accommodatie of ander reisonderdeel niet meer beschikbaar is. Met name bij boekingen voor het hoogseizoen of bij boekingen kort voor vertrek, kan het zijn dan we moeten schuiven in het programma of een alternatief aanbieden. Over eventuele programma- en/of prijswijzigingen nemen we altijd eerst contact met je op.

PASPOORT EN VISA
Na boeking van je reis, zullen we je bij de factuur ook extra (vrijblijvende) informatie verstrekken over je paspoort en eventuele benodigde visa. Deze informatie is informatief, als reiziger ben je altijd zelf verantwoordelijk voor het in bezit hebben van de juiste reisdocumenten. Ook adviseren we je de door ons verstrekte informatie ook altijd zelf te checken op eventuele wijzigingen of afwijkingen. Indien je een andere nationaliteit hebt dan de Nederlandse, raden we je altijd aan contact op te nemen met een ambassade of visumdienst.
Enkele landen vragen een extra lange geldigheid van je paspoort, veel verre bestemmingen hebben een visumverplichting! Indien je een vlucht boekt met een tussenlanding, kan het zijn dat het land van de tussenlanding bepaalde verplichtingen heeft.  Bij alle vluchten via de Verenigde Staten dien je voor elke reiziger een ESTA-aanvraag te doen via internet. Meer informatie hierover vind je hier. 
Let op: Vanaf 26 juni 2012 hebben kinderen van alle leeftijden een eigen reisdocument nodig en is bijschrijven niet meer mogelijk. De geldigheid van alle bestaande bijschrijvingen vervallen dan! Dit geldt dus voor alle bestemmingen!

BETALING   
Nadat je geboekt hebt, krijg je binnen een week de factuur, met alle gegevens van je boeking. Hierop vind je de reissom, de kosten voor de eventuele verzekeringen en de eventuele toeslagen die van toepassing zijn op de reis, zoals b.v. bijdrage Calamiteitenfonds, administratiekosten en de luchthavenbelastingen die aan ons door de airline in rekening zijn gebracht. Let op: het is daarnaast mogelijk dat bij vertrek uit een bepaald land nog ter plaatse vertrekbelasting voldaan dient te worden!

Na ontvangst van de factuur dien je normaal gesproken binnen 7 dagen een aanbetaling van 15 % van de reissom en de kosten van de eventuele verzekering over te maken naar ons rekeningnummer (zie de factuur). Vermeld hierbij duidelijk het factuur- en klantnummer.

Het restant van het factuurbedrag dient dan uiterlijk 8 weken voor vertrek op onze rekening te staan. Boek je binnen acht weken voor vertrek dan dient het gehele bedrag in één keer overgemaakt te worden. Enkele luchtvaartmaatschappijen hanteren bij bepaalde tarieven afwijkende voorwaarden. De tickets moeten dan na boeking meteen bevestigd, betaald en geprint worden. In overleg versturen we de factuur dan vaak vast per e-mail vooruit, zodat de betaling met spoed kan plaatsvinden!
 
  
REISBESCHEIDEN  
Ongeveer 10 dagen voor vertrek ontvang je van ons de reisbescheiden: e-tickets, een adressenlijst, vouchers en de OutSight Landeninfo (landeninformatie, praktische wetenswaardigheden, excursiemogelijkheden, leestips etc.). Lees de Landeninfo voor vertrek goed door! Daarnaast raden we je aan om ook een goede reisgids over het land mee te nemen (bijvoorbeeld van Lonely Planet, Rough Guide of Elmar). Ook is het in veel landen moeilijk om aan een goede wegenkaart te komen en raden we je dus aan deze van thuis mee te namen. In enkele landen krijg je ter plaatse een wegenkaart van onze lokale agent indien je een autorondreis hebt geboekt. Vraag bij twijfel even aan ons of je wel of niet een kaart moet kopen!
Controleer de e- tickets en vouchers meteen na ontvangst goed op juistheid zoals bv. de reisdata, de spelling van de namen etc.
Je ontvangt van ons een (of enkele) OutSight-vouchers voor de gehele reis. Deze kun je ter plaatse overhandigen of tonen aan de lokale agent, waarna deze je de lokale vouchers voor de hotels en/of trein- en bustickets overhandigt. Deze werkwijze verschilt per bestemming, lees deinformatie die we meesturen met de reisbescheiden goed door. Neem contact met ons op voor je vertrek indien een en ander niet duidelijk is! Indien je binnenlandse vluchten via ons hebt geboekt, zullen de tickets hiervoor vaak ter plaatse door de lokale agent aan je overhandigd worden. 
 
VLIEGTICKETS / E-TICKETS
Alle airlines die vertrekken vanuit de EU (behalve de chartervluchten van Arkefly) zijn intussen overgegaan op het gebruik van e-tickets. Dit houdt in dat je van ons bij je reisbescheiden alleen een 'print van je boeking' krijgt -de e-tickets- en dat je hiermee, samen met je paspoort, kunt inchecken. De term 'tickets printen' wordt echter nog steeds gebruikt, het gaat nu dan echter om een 'digitale print' wat wel een bevestiging is en geen print op papier.

Zorg dat je op tijd op het vliegveld bent om in te checken, liefst ca. drie uur voor vertrek, zeker op drukke dagen in de zomermaanden en rond de feestdagen. De veiligheidscontrole`s nemen steeds meer tijd in beslag! Houd dit tijdstip ook aan bij vertrek vanuit het buitenland terug naar Nederland.
In het buitenland dienen de vliegtickets van enkele airlines soms nog steeds uiterlijk 72 uur voor vertrek van de terugreis bij de vliegtuigmaatschappij herbevestigd te worden. Dit is je eigen verantwoordelijkheid! De voorwaarden hiervoor verschillen per luchtvaartmaatschappij en bestemming en veranderen regelmatig. Wij adviseren daarom om bij het inchecken van de heenreis te informeren naar de voorwaarden voor het herbevestigen van de terugreis! Ook als herbevestigen niet verplicht is, raden we je aan om kort voor je terugreis te controleren of de vluchten/reistijden misschien gewijzigd zijn. 

BINNENLANDSE VLUCHTEN
Bij veel binnenlandse vluchten is het maximale gewicht van je bagage 15 kg. Dit verschilt per bestemming en per luchtvaartmaatschappij, maar houd hier rekening mee, en vraag naar de specifieke voorwaarden als dit bij jouw reis van toepassing kan zijn!
 
THUISBLIJVERS  
Bij je reisbescheiden vind je ook een adreslijst van de hotels waar OutSight gebruik van maakt. Deze lijst is onder voorbehoud en er kunnen wijzigingen in plaatsvinden. In geval van nood kunnen thuisblijvers contact opnemen met OutSight, het telefoonnummer staat ook op de adreslijst. Laat een kopie hiervan achter! Voor informatie over aankomsttijden van vluchten in Amsterdam kunnen thuisblijvers kijken op www.schiphol-aankomst.nl, teletekst pagina 757-758 of bellen naar Schiphol, telefoon 0900-0141.
 
VERZEKERINGEN  
Medische verzorging in het buitenland of een onverwachte vlucht naar huis kan flink in de papieren lopen. Wie goed verzekerd op reis gaat, voorkomt hoge kosten. Daarom raden we een goede reisverzekering aan! Let op: Voor een reis naar Cuba is het voor buitenlandse reizigers zelfs verplicht een geldige reisverzekering te hebben, inclusief dekking van medische kosten in Cuba. Bij aankomst in Cuba dien je hiervan een bewijs te tonen. Meer informatie hierover krijg je van ons bij je boeking!
Allianz Global Assistance (voorheen Mondial) is de grootste reisverzekeraar en hulpverlener ter wereld. Alle informatie over de Allianz Assistance Reisverzekeringen vind je in onze nformatie over verzekeringen.

Indien je vaker per jaar op reis gaat is het verstandig om een doorlopende reisverzekering af te sluiten zodat je het hele jaar door goed verzekerd bent als je op reis gaat. Natuurlijk ben je vrij om je verzekering elders af te sluiten. Maar zorg ervoor dat repatriëringkosten en alle activiteiten tijdens de reis goed zijn meeverzekerd.
Naast een reisverzekering raden we met klem een annuleringsverzekering aan. Bij annulering wegens ziekte of familieomstandigheden kun je de annuleringskosten claimen bij Allianz Global Assistance. Kijk ook hiervoor naar de uitgbreide voorwaarden in onze informatie over verzekeringen.

Het enige bedrag dat je nooit terug kunt krijgen, is de annuleringspremie zelf & de administratiekosten. Een annuleringsverzekering betaalt ook uit als je tijdens je reis gedwongen wordt de reis te onderbreken om naar huis terug te keren. Het aantal niet-gebruikte vakantiedagen wordt dan vergoed. 
Naar keuze kun je bij Allianz Assistance een Dubbel-Zeker Annuleringsverzekering nemen. Deze verzekering kost 0,5% extra, maar je krijgt de gehele reissom retour als je moet annuleren/terugkeren tijdens je reis (en dus niet alleen de niet-gebruikte vakantiedagen). Kijk voor meer informatie bij onze informatie over verzekeringen
 
REIZEN IN VERRE LANDEN  
Reizen in verre landen betekent dat je in contact komt met andere culturen, gebruiken en gewoontes, andere religies en een andere mentaliteit. Dit is natuurlijk één van de interessante kanten van het reizen in verre landen, maar ook iets om rekening mee te houden als je de reis gaat plannen. Je zult ontdekken dat hotels, wegen en vervoermiddelen niet altijd zo comfortabel zijn zoals we in Nederland gewend zijn. Een luxe hotel in India of Nepal kan niet vergeleken worden met een 4-sterren hotel in Nederland, en een bus in Bolivia biedt minder comfort dan een luxe Nederlandse touringcar. Ook kan het zijn dat de lokale bevolking van je bestemming een heel ander idee heeft over verkeersveiligheid, de omgang met dieren en comfort. Zo hebben niet alle bussen veiligheidgordels, worden honden niet overal als troetel-huisdieren gezien, kunnen er meer mensen in een taxi dan je zou denken en zul je wel eens te maken krijgen met het begrip `elastische tijd`: op tijd komen en op tijd vertrekken is in sommige landen een ruim begrip. Als je daar rekening mee houdt dan zal oponthoud of ongemak je reis een extra dimensie geven en een flexibele instelling, een dosis humor en uithoudingsvermogen doen wonderen!
 
REISADVIEZEN  
Het Calamiteitenfonds Reizen en het Ministerie van Buitenlandse Zaken stellen dat reizigers altijd zelf moeten afwegen of ze wel of niet naar een bepaald land willen reizen. Ook Outsight Travel stelt zich terughoudend op in het geven van reisadviezen. Soms wordt ons gevraagd of een bepaald land `veilig` of `goed te doen` is, maar wij kunnen dit nooit voor anderen vaststellen. Terwijl de ene reiziger zonder problemen met een kleine baby een kampeer-safari in Tanzania boekt, is voor een ander een flexi-fly-drive in Cuba al een groot avontuur! Zorg daarom altijd goed dat je weet waar je aan begint als je een reis boekt: lees de reisadviezen van het Ministerie, bekijk lokale kranten op internet, haal een paar recente reisgidsen bij de boekwinkel of bibliotheek en laat je zo breed mogelijk informeren. Pas als het Calamiteitenfonds een dekkingsbeperking voor een bepaald land in een bepaalde periode afgeeft, mogen reizigers kosteloos annuleren. Zo’n dekkingsbeperking heet in de volksmond soms nog ‘negatief reisadvies’, maar een negatief reisadvies op de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken zegt niets over een eventuele beslissing van het Calamiteitenfonds. We verwachten van onze reizigers dat ze zichzelf goed laten informeren en dat alleen zij zelf de juiste afweging voor zichzelf kunnen maken of een bepaalde bestemming `goed te doen is`.
 
ZIJN ER PROBLEMEN?  
OutSight biedt individuele reizen aan naar verre bestemmingen. We verwachten van de deelnemers zelfstandigheid en flexibiliteit. Controleer daarom bij je boeking goed wat wel en niet inclusief is, bekijk voor vertrek goed je reisbescheiden en check ter plekke de lokale vouchers. Zorg ook dat je altijd op tijd op de juiste plek bent. Vraag indien nodig hulp aan onze lokale agent of de receptie van het hotel.
Indien er problemen zijn met bijvoorbeeld een hotelkamer probeer dit dan eerst ter plaatse op te lossen. Indien een probleem naar je mening niet goed wordt opgelost neem dan contact op met de lokale agent. Pas als je er met de lokale agent niet uitkomt heeft het zin om contact op te nemen met OutSight Travel in Nederland. Neem bij calamiteiten altijd contact op met de alarmcentrale van je verzekeringsmaatschappij en eventueel met OutSight in Nederland.
 
KLACHTEN  
Mogelijk heb je op- of aanmerkingen over de reis, die verder gaan dan de kleine ongenoegens. We raden je aan dit zo spoedig mogelijk te melden, eerst ter plaatse aan de accommodatieverschaffer of lokale dienstverlener (bv. de gids), eventueel ook aan onze lokale agent of anders aan een van onze medewerkers in Nederland. Uiteraard zullen we onmiddellijk proberen er iets aan te doen. Is je klacht ter plekke niet naar tevredenheid opgelost, meldt dit dan binnen een maand na terugkomst schriftelijk aan OutSight Travel. In de ANVR-Reisvoorwaarden art.17 staat beschreven hoe je bij een klacht moet handelen. Je kunt de ANVR-voorwaarden terugvinden op www.anvr.nl, of je kunt de recente brochure van het ANVR met de voorwaarden bij ons opvragen.
 
ENQUETEFORMULIER & TIPS  
Enkele dagen na terugkeer van je reis, ontvang je van ons per e-mail een evaluatieformulier. We vragen je vriendelijke deze ingevuld naar ons terug te sturen. We staan altijd open voor tips, aanvullende ideeën en opmerkingen die je ter plekke zijn opgevallen. 
 
OUTSIGHT REISVERHALEN   
Graag vertellen we jouw avontuur, in de vorm van een reisverhaal met of zonder foto`s, aan andere reizigers. Wil je na je reis je reisverhaal publiceren op onze site in het 3D-reiscafe, stuur of mail het dan naar OutSight, t.a.v. afdeling Marketing (marketing@outsight.nl). Uit alle binnengekomen verhalen maken we een keuze en laten we je weten of het gepubliceerd wordt. Je ontvangt dan van ons als dank een reisboek. 
 
STICHTING GARANTIEFONDS REISGELDEN   
OutSight Travel is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden: SGR. Alle op deze website gepubliceerde reizen vallen daarom onder de garantie van de SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis. Kijk ook op www.sgr.nl
 
STICHTING CALAMITEITENFONDS REIZEN  
OutSight Travel is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat je als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
- (een deel van) de reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij je vervroegd moeten repatriëren. Meer informatie naar: www.calamiteitenfonds.nl. 
 
ANVR  
OutSight Travel is aangesloten bij de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen, de ANVR, onder nummer 03109. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. De reizen op onze website worden aangeboden onder het beding dat de ANVR- Reisvoorwaarden en ANVR Boekingsvoorwaarden van toepassing zijn op alle aanbiedingen, tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Deze reisvoorwaarden staan afgedrukt in de ANVR brochure. De tekst is te downloaden vanaf de ANVR site.
Of klik op deze link van het anvr.nl
In de reisvoorwaarden zijn de rechten en plichten van reiziger en reisbureau op zorgvuldige wijze vastgelegd. Als je een reis boekt dan is het aan te raden deze voorwaarden goed door te lezen. Artikel 9, lid 3 van de ANVR reisvoorwaarden geeft aan dat reisorganisaties annuleringsvoorwaarden kunnen hanteren die specifiek op de organisatie zijn toegesneden. Indien je onze Reisvoorwaarden door wilt lezen, kun je kijken bij `Over OutSight` en dan kiezen voor `Reisvoorwaarden`.